Elie Saab meséi

 Igazán nem akarok vérbeli divatblogger lenni, nem tudok és nem is akarok olyan szinten írni egy-egy kollekcióról, ahogyan azt a szakértők teszik. Mégis, mivel most, a blog indulásakor zajlanak a divathetek (jelenleg éppen Párizsban), olthatatlan vágyat érzek arra, hogy egy-két tervező munkáját véleményezzem. Mindezt a saját ismereteimhez, ízlésemhez mérve, természetesen. Remélem nem bánjátok, én abban bízom, hogy esetleg tudok nektek olyat mutatni, ami amúgy nem kerül a látóteretekbe, vagy csak részleges infókat kaptok róla.
Az angol Vogue oldalán immár teljes a galéria kint van Elie Saab legújabb, 2012 tavasz/nyári ruháinak bemutatójáról, és a képeket elnézve nem tudtam megállni, hogy ne írjak róla pár sort.

 Azt, hogy kicsoda ő, megtudhatjátok innen, ha még nem találkoztatok a nevével. Én legelőször a Fashion TV műsorában láttam a ruháit, és meg kell mondjam, első látásra beleszerettem királylányos, elbűvölő stílusába. A húgaimmal nézegettük a kövekkel, gyöngyökkel díszített esküvői darabokat, és emlékszem, az volt a véleményünk, hogy ezt csak egy ízig-végig nőies nő találhatta ki; hiszen minden olyan stílusjegyet magán hordozott egy-egy öltözék, ami megdobogtathatja egy leányzó szívét. Finom anyagok, rengeteg díszítés, decens formák, légies könnyedséggel mozgó tündérek a kifutón - mesés volt. Aztán később utánanéztem neten az Elie Saab névnek, és nagy meglepetésemre nem egy hölgyet, hanem egy fess, markáns arcú úriembert dobott ki a gugli képkeresője.

 Végignézegettem jónéhány estélyit, és néhány bemutató-videót, aztán olvasgattam kritikákat is, melyekből nyilvánvalóvá vált, hogy az, amit ez a libanoni művész képvisel, egyrészt vonzó a felsőbb tízezer számára (úgysmint koronás fők és szupersztárok ), másrészt megvetendő és giccsparádénak nevezett munka a szakértők bizonyos köreiben. Nos, én nem vagyok szakértő, így csupán a saját ízlésemre hagyatkozom( ut aiunt szép az, ami érdek nélkül tetszik), és nekem ez a fajta éteri világ a szívem csücske. Egy darab a gyerekkori álmaimból, egy rész a mesekönyvekből, egy kincsekkel teli világ. Szeretem, ennyi.
 Aztán később olvastam különböző sztárok ruháiról, melyeket ő tervezett, és nemrég az első parfümjéről is, ami, mint megveszekedett parfümmániást, egyből kíváncsivá tett. Nem csalódtam, valahogy így képzelem el egy drágakövekben fürdő királylány illatát....na de ez más lapra tartozik.:)

Beyoncé egyik kedvenc tervezője

...és Marcia Cross is rá esküszik a díjátadókon

Tegnap pedig bemutatta a legújabb, 2012-es pret a porter kollekcióját, és hát most sem csalódtam benne, mert ugyan kevésbé lírai ruhákat láttunk, de pont arra a szolid, klasszikusan elegáns és nőies vonalra erősített rá, ami az én favoritom, és tőle szokatlan módon most még keskeny, sikkes övekkel is ellátta őket. Mutatom is:




Ami a kiegészítőket illeti, hát azok is csodásan egyszerűek lettek: Az ékszertáskák szinte már a szecessziót idézik, a cipők pedig ezekkel a pántos megoldásokkal igazán nőiesre sikeredtek. Én egyedül a mustársárga szín helyett választottam volna valami mást, mert az nagyon nem tetszik, de az a csodás mélykék...hááát, még sokáig elnézegettem volna.




Végül itt egy kép abból az esküvői kollekcióból, amit én először láttam az FTV-n. Már nagyon várom a következő showt!:)




Szerintetek ízléses, vagy már giccses Elie Saab munkája? Ti felvennétek ilyet egy nagyobb alkalomra, vagy, visszafogottabbat választanátok?





Ha tetszett a cikk, nyomj egy lájkot ITT! Köszönöm!:)

2 megjegyzés:

  1. Szerintem csodaszép ruhákat alkot,remélem még sok gyönyörűséget láthatok tőle. :)

    VálaszTörlés
  2. Ugye hogy gyönyörű, amit csinál?:)))<3

    VálaszTörlés