A Marni-sztori

 A küszöbön álló Marni for H&M kollekció apropóján gondoltam, utánanézek a divatház történetének, és meglepődve tapasztaltam, hogy itthon nem sok infót lehet olvasni erről a márkáról. Én magam nagyon szeretem az egyes cégek történetét megismerni, mert úgy gondolom jelentős pluszt ad ezek ismerete akkor, amikor egy-egy kollekció új darabjaiban gyönyörködünk. Ha titeket is érdekel a háttérsztori, tartsatok velem egy rövid divattörténeti utazásra!

Az első kép a kampányból

 Nem kell nagyon messzire kalandoznunk a múltban, hiszen a márkát Consuelo Castiglioni alapította 1994-ben, aki a mai napig  a cég művészeti vezetője. A Marni igazi családi vállalkozás, hiszen férje, Gianni a cég CEO-ja ként segédkezik neki az irányításban, míg lányuk, Carolina az online üzletágat viszi.


Consuelo és Gianni Castiglioni a The Sartorialist olasz  oldalán:)


 A divatházat a tulajdonosnő húgáról, Marniról nevezte el, a szó jelentése egyébként  héberül "örvendezés" vagy latinul "tengerből származó".

A minimalista logó


 Consuelo gyakorlatilag autodidakta módon, minden előképzettség nélkül készítette az első kollekcióját, amely elsősorban szőrméken alapult, miel férje családja egy szőrmebolt tulajdonosa. A kilencvenes években nem volt divat a szőrme, a régi technikák és felhasználási módok helyett azonban Castiglioni új formában mutatta meg az anyagot, inkább szövetként, mint díszítésként felhasználva azt. A modern és csinos darabok később aztán egyre nagyobb népszerűségre tettek szert, olyannyira, hogy ma már táskák, napszemüvegek és ékszerek is készülnek a cég logójával. A stílus tekintetében a különleges, egyedi formák és színek jelenléte biztosítja azt, hogy mindenképp művészi, értelmiségi márkának tartsák a Marni-t. Egyes divatesztéták szerint a márka egyre növekvő népszerűsége abban rejlik, hogy manapság a nők már nem a férfiaknak, hanem inkább egymásnak öltöznek, így folyamatosan nő az igény az önkifejező, egyedi és feltűnő darabokra, mely igényeket a Marni kiválóan szolgálja ki.




 A Marni stílusa igazán egyedi; leginkább az "európai bohém" jelzőhöz közelít Castiglioni munkája, hiszen rettentően változatos és színes az anyag-és mintahasználata. Az évek során sokmindent láthattunk tőle: geometriai mintát, retrót, color-blockingot, nőies, off-beat és funky elemeket. Palettája alapszínei a fekete, a szürke és a kék, melyekhez aztán szokatlan merészséggel párosít más, élénk árnyalatokat. Gyakori az asszimetria, a minták kavalkádja, a különös szabásvonalak és a nagyvonalú anyaghasználat. Nem meglepő módon sokkal több női vásárlójuk van, mint férfi (pedig 2007 óta a menswear vonal is létezik már), melynek legfőbb oka az, hogy a pasik egyszerűen nem találják szexinek a divatház ruháit. Ez meglepő, de nem érthetetlen, ha figyelembe vesszük a férfiak zsánereit a ruházkodás terén....

Gwyneth például nagyon szexi Marniban


 A Marni éves forgalma 100 millió dollár, és világszerte 16 nagyvárosban van butikja, melyeket előszeretettel látogat többek között Gwyneth Paltrow, Kyra Sedgwick, Drew Barrymore és Rose McGovan is. Az online üzletük 2006 óta működik, szintén egyre növekvő eladásokat produkálva. A Marni az olasz örökség részének tartja magát, mivel minden egyes termékük Itáliában készül, így erre meg is van minden okuk. Bennfentesek szerint a luxusmárkát már több befektető cég is megkörnyékezte, de a Castiglioni családnak egyenlőre esze ágában sincs eladni a szépen tejelő vállalkozást, sőt igyekeznek minél szélesebb vásárlói körrel megismertetni magukat. Ennek szép bizonyítéka a tavaly novemberben bejelentett kooperáció a H&M -mel, a 2012 tavaszi-nyári kollekció darabjai március 8- án, éppen nőnapon érkeznek meg világszerte az üzletekbe.

Játssz a Glamourral!


 A márciusi Glamour magazniban már olvashattatok az exkluzív VIP Shoppingpartiról, amelyet a magazin egy nappal a kollekció hivatalos megjelenése előtt rendez majd. Ennek keretében 300 szerencsés nyertes március 7-én lehetőséget kap a csodaszép Marni- darabok idő előtti megszerzésére. Ismerve a szervezőket, a shopping minden bizonnyal kiváló hangulatban telik majd, arról nem is beszélve, hogy igazi divatbennfentesnek érezheti magát mindenki, aki részt vesz az eseményen! A glamouronline.hu-n minden szükséges infót megtalálhattok a nyereményjátékról, és aki máris kedvet kapott a vidám, tavaszi darabokhoz, az ITT teheti próbára a szerencséjét.

Egy csodás fülbevaló


 Végezetül ha még nem láttátok, kedvcsinálóként nézzétek meg az egyik kedvenc rendezőm, Sofia Coppola által rendezett exkluzív Marni for H&M spotot:



Lányok, ha szeretnétek hasonló márkatörténeteket olvasni még a blogon, akkor azt egy tetszett pipával jelezzétek felém! Millió köszönet Nektek! :)

Forrás: wikipedia, fashionvictim

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése